29 Ağustos 2016 Pazartesi

İyi Kalpli Erendira/Gabriel Garcia Marquez



O zamanlar ben ölüme karşı hiçbir çare tanımadığımdan, onu sadece en az ağrıyan tarafımın üstüne yatarak bekliyordum... 

Gabriel Garcia Marquez’in 1972 yılında yazdığı bu eserde birbirinden büyüleyici 7 öykü var. Kitap ismini “İyi Kalpli Erendira” isimli uzun öyküden almış. Ben "Yüzyıllık Yalnızlık" şaheserini en son okumaya karar verip Marquez’in diğer tüm eserlerini okuduktan sonra finali "Yüzyıllık Yalnızlık" ile yapan bir okur olarak, büyülü gerçekliğin muhteşem atmosferini bu öykülerin her birinde tattığımı ve ilk defa tanıştığımı ifade etmek isterim. 142 sayfalık bu eser size Marquez okumanın keyfini öykülerindeki sıcaklık ve masalsılıkla sonuna kadar hissettirecek.

Kitap kapağı, Erendira’yı en güzel betimleyecek eseriyle Henri Rousseau’ya ait. (Young Girl in Pink, 1906/ 1907). Marquez'in masalsı kitap kapaklarına, Rousseau’nun sanatını icra ederken gerçek boyut algısına saplanıp kalmadan yarattığı eserlerini Can Yayınları gibi ben de çok yakıştırıyorum. Eğer Marquez'in öykülerinden romanları kadar hoşlanırsanız, "Mavi Köpeğin Gözleri" ve "On İki Gezici Öykü" ile okuma zevkine devam etmenizi tavsiye ederim, sevgilerle...


Hatırlamalı;
Yavaş yavaş onu daha iyi tanıyanların yaptıkları gibi gözlemeyi de öğrendi, ona hiç bakmadan, ama onu düşlerinde bile unutamadan. 

…çünkü bu bir emir değil sadece bir tavsiyedir, zaten mutluluk da bir zorunluluk değildir. 

Özgür, gerçek ve kesin iradesinin ne olduğu kendisine sorulduğunda, bir an bile duraksamadı. “Gitmek istiyorum” dedi. 

Anıların acısını bastırmaya çalışarak bir saat daha hamağın içinde döndü durdu, ta ki acının kendisi, bir karara varabilmesi için gerek duyduğu gücü ona verene kadar.
Bu denizden uzakta bir yerde ölebilmek için, ne zaman öleceğimi gerektiği kadar önceden bileyim diye dua etmişimdir hep...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder